انجمن برنامه ریزی درسی مازندران

جدول نتايج ارزيابي نهايي مقالات اولين همايش ملي تحول بنيادين در نظام برنامه درسي ايران

اولين همايش ملي تحول بنيادين در

نظام برنامه درسي ايران

اولين همايش ملي تحول بنيادين در نظام برنامه درسي ايران، ويژه حوزه مطالعات برنامه درسي، در ارديبهشت ماه1390 توسط دانشگاه فردوسي مشهد با همكاري انجمن مطالعات برنامه  درسي خراسان رضوي و مركز تربيت معلم شهيد هاشمي نژاد و با مشاركت دانشگاه ها و  مراكز علمي و پژوهشی داخلي برگزار خواهد شد

جدول نتايج  ارزيابي نهايي مقالات اولين همايش ملي تحول بنيادين در نظام برنامه درسي ايران

عنوان

نويسنده (گان)

نحوه ارائه

بومي سازي برنامه هاي درسي تحولي در نظام آموزشي ايران

دكترحسين جعفري ثاني- زينت جلايري لايين

شفاهي

تحول بنیادین  در نظام تعليم و تربيت  مبتنی بر تمدن اسلامی

محبوبه سليمان پور عمران

 

شفاهي

تحلیل محتوای کتاب های دوره ابتدایی بر اساس حیطه شناختی درس تربیت بدنی

دكترابراهيم صالحي عمران- سميه محمدي زاد

شفاهي

چرایی ایجاد تحول بنیادین در کتابهای درسی دوره راهنمایی در ارتباط با آموزش سلامت

میمنت عابدینی بلترک - مهین اسدنیا

شفاهي

آموزش مهارت های زندگی در کتاب های درسی، نیازمند ایجاد تحول بنیادین

میمنت عابدینی بلترک-

سیروس منصوری

 

شفاهي

تحلیل برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرهنگ های برنامه درسی

دكتر روح اله آقا صالح

شفاهي

رویکرد مدل سازی به یاددهی و یادگیری ریاضی

دكتر ابوالفضل رفیع پور گتابی

شفاهي

تعیین میزان مشارکت معلمان، مدیران و گروه های آموزشی در نظام تصمیم گیری برنامه درسی

سمانه مرادی - دكتر یوسف ادیب - مرتضی موسوی 

شفاهي

تعیین میزان عدم تمرکز در نظام برنامه ریزی درسی و ارائه راهکار مطلوب

دكتر یوسف ادیب- سمانه مرادی- مرتضی موسوی 

شفاهي

یادگیری ترکیبی، رویکرد نوین در تحول برنامه درسی

ضياء الدين سالاري-

دكتر مرتضي كرمي

شفاهي

بررسی روند تحولات برنامه درسی حوزه های علمیه

محمد نیکخواه- دكتر احمدرضا نصر اصفهاني-دكتر محمد نجفی

شفاهي

به سوی یادگیری دراز مدت دانش جویان بررسی میزان تحقق اهداف سنجش

پوراندخت پورنادری- دكتر احمد رضا نصر اصفهانی- دكتر محمد رضا نیلی

شفاهي

بررسی سیر تاریخی علم نجوم در ایران از دوره قبل از اسلام تا دوره معاصر

دكتر اشرف السادات شکرباغانی

 

شفاهي

گونه شناسی صورت های هقت گانه سواد اطلاعاتی در طراحی درس شهروند الکترونیکی آموزش عالی ایران

دكتر عباس شکاری

خداداد مزدائي

شفاهي

ضرورت بازنگری برنامه درسی با تاکید بر برنامه درسی پست مدرن

دكتر مصطفی قادری- دكتر صمد ایزدی-

فاطمه حسینی

شفاهي

بررسی اجرای ارزشیابی توصیفی و سنتی بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب امتحان دانش آموزان پایه دوم ابتدایی شهر آران و بیدگل

دكتر علی یزد خواستی-محبوبه خدمتکار- محسن شایان فرد

شفاهي

برنامه درسی معنوی بعنوان یکی از حلقه های بنیادین تحولات در برنامه ملی قرن 21

دكتر صمد ایزدی-

دكتر مصطفی قادری-

فاطمه حسینی

شفاهي

رویکردهای تحول در برنامه­هاي درسي تربيت ديني نظام آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران: بررسی تحلیلی نظری

دكتر مقصود امين­ خندقي- اصغر ابراهيمي­هرستاني

شفاهي

ضرورت نگاهی نو به فوق برنامه های درسی( با تاکید بر مدارس مناطق مرزی )

دكتر محبوبه عارفی-

شفاعی بجستانی

شفاهي

تحول در آموزش دانش آموزان آهسته گام:آموزش مهارت‌های  توانمندسازي شغلي در برنامه درسي حرفه‌آموزي دانش آموزان مقطع متوسطه آهسته‌گام‌ آموزش‌پذير

دكتر نعمت اله موسي پور- دكتر معصومه السادات ابطحي

شفاهي

شبکه های اجتماعی مجازی ابزاری نوین در خدمت برنامه درسی

اعظم اسفیجانی- حسینعلی بختیار نصرآبادی

شفاهي

کاربست رویکرد کثرت گرایی شناختی: تحولی بنیادین در برنامه های درسی تربیت دینی دانش آموزان در دوره متوسطه

انسی کرامتی

شفاهي

 

برنامه درسی هنر و زیبایی شناختی، حوزهي مغفول در نظام برنامه درسی ایران در عصر جهانی شدن

فاطمه حسینی- دكتر صمد ایزدی- دكتر مصطفی قادری- ناصر تسلیمیان

شفاهي

تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم و دینی دوره راهنمایی از منظر مهارتهای تفکر انتقادی

دكتر فريده هاشميان نژاد

شفاهي

تاثیر آموزش به روش حل مسئله بر پیشرفت تحصیلی درس ریاضی انشجویان

دكتر محمد حسین بیات

شفاهي

بررسی مولفه های توسعه آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از دیدگاه استادان دانشگاه های مجری

دكتر حسين دايي زاده- دكتر وحید فلاح -

ذبیح اله نعمتی آهنگر

شفاهي

تحول بنیادین در شیوه های یاددهی ،یادگیری و ارزیابی بر اساس طبقه بندی اصلاح شده بلوم

فرزاد رادمهر-

دكترسيد حسن علم الهدايي-  پوريا پزشكي

شفاهي

چالش ميان تحول در ساختار يا تغيير در برنامه درسي تربيت ديني:ديدگاه دبيران دين و زندگي

دكتر محمود سعيدي رضواني- حسن اسلاميان

شفاهي

تحول بنیادین در ساختار و نظام تصمیم گیری برنامۀدرسی و استلزامات آن

دكتر حسین جعفری ثانی - حسین شکوهی فرد

شفاهي

کاربرد مدل چند بعدی ارزشیابی برنامه درسی در نظام آموزشی ایران

دكتر مهدی محمدی- لیلا ملتجی

شفاهي

مقايسه اثربخشي روش هاي تدريس بحث گروهي و سخنراني  بر ميزان  يادگيري و ميزان رضايت  دانش آموزان از تدريس، در درس دين و زندگي دوره متوسطه (گامي در مسير تحول روشهاي تدريس در تربيت ديني)

حسن اسلاميان- يونس فاتحي- دكتر محمود سعيدي رضواني

شفاهي

بررسی رويكرد تلفيقي طراحی چند رسانه ای بعنوان عنصر برنامه درسی

نیدا عبدالهی-

دكتر حسن رستگار پور

شفاهي

راهبردهای مورد نظر اساتید دانشگاه جهت رشد تفکر انتقادی دانشجویان در خلال تدریس(مطالعه موردی)

بتول احمدزاده-

دكتر اسکندر فتحی­آذر-

دكتر جواد حاتمی

شفاهي

کاربرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی( AHP) درفرایند برنامه ریزی درسی

دكتر حسنعلی بختیار نصرآبادی- داود میرزایی

شفاهي

تحولی در حوزه فن­آوری نوین آموزشی و برنامه­درسی: بررسی امکان استفاده از برنامه درسی فناوری اطلاعات در مدارس دوره متوسطه

مرضیه دهقانی

شفاهي

برنامه درسي و آموزش اوقات فراغت: حيطه اي قابل تامل در تحول بنيادين برنامه هاي درسي

دكتر علی مشهدی-

 دكتر مرتضی کرمی-

دكتر حسین مومنی مهموئی

شفاهي

تحول بنيادين در نظام­برنامه­ي­درسي در آموزش­وپرورش­ايران، لازمه­ي­آرمان تربيت­انسان­متعالي

بهروزصاحب­زاده-

زهره­افشاري

شفاهي

برنامه­ي­درسي در سندملي ­توسعه­ي­آموزش­وپرورش­استان­سيستان­وبلوچستان

بهروزصاحب­زاده-

زهره­افشاري

شفاهي

پودمان یادگیری واژگان زبان انگلیسی از طریق تلفن همراه

سعید خزایی-

دكتر سعید کتابی-

دكتر محمد رضا عابدی

شفاهي

مدل­سازی ریاضی در برنامه درسی آموزش عمومی: بودن یا نبودن؟

زینب آگاه-

دكتر محمدرضا فدائی-

دكتر ابوالفضل رفیع پور

شفاهي

مدل سازی: راهی برای ورود دنیای واقعی به کلاس درس

فاطمه احمدپور مبارکه-

دكتر محمدرضا فدایی-

دكتر ابوالفضل رفیع­پور

 

شفاهي

آيا آموزش‌فراگیر دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه(استثنایی) مي‌تواند نقطه عطف تحول در نظام‌آموزش‌‌وي‍‍ژه ایران باشد؟

دكتر سيد محسن اصغري نكاح

شفاهي

تبيين افقي در انديشه ژيل دلوز و ضرورت توجه به تفكر افقي در برنامه هاي درسي  عصر حاضر

دكتر علي ايمان زاده   

شفاهي

انگاره ای از برنامه درسی آینده با تأکید بر رهیافت نظریه کنشگر- شبکه»

دكتر مقصود فراستخواه

شفاهي

بررسی میزان همسویی معلمان مقطع ابتدایی با  اهداف نظام رسمي  آموزش و پرورش

زهرا ثانوي گروسي- دكتر بهروز مهرام- دكتر حسين جعفري ثاني

شفاهي

مدیریت دانش: راهبردی برای تحول بنیادین در طراحی برنامه­های درسی

سیما قرآنی سیرجانی- محسن آیتی

شفاهي

الگوي نظري زير نظام برنامه ريزي درسي و آموزش

دكتر محمود مهرمحمدي- دكتر آمنه احمدي- دكتر نعمت الله موسي پور

شفاهي

تربیت معنوی و برنامه درسی

دكتر احمد سلحشوری-

دكتر علی ایمان زاده

شفاهي

حرکت به رویکر د بوم شناسی در فرایند تغییرات بنیادین آموزش

سکینه محبی امین-مهدی ربیعی

پوستر

ضرورت ایجاد تحولی بنیادین در محتوای کتاب های درسی دروره ابتدایی  در ارتباط با آموزش سلامت

میمنت عابدینی بلترک-

دكترصمدایزدی

پوستر

اهداف و محتوای آموزش اسلامی

محمد نیکخواه- دكتر احمدرضا نصر اصفهاني-دكتر حسین عزیزی

پوستر

فرصت های یاددهی یادگیری متناسب باجهانی شدن و بومی گرایی در سند برنامه‌ درسی ملی فرصتی برای تحول بنیادین

علیرضامحمدنژاد-

سید خالد حسینی

پوستر

ارزیابی برنامه درسی تعلیمات اجتماعی پایه پنجم بر اساس سه محور مهم در طراحی برنامه درسی(راهبردی براي تحول در محتواي برنامه درسي)

دكتر حسین جعفري ثاني- مريم رحمتي

پوستر

تبیین رویکرد آموزش مبتنی بر خود- تنظیمی در برنامه درسی تربیت شهروندی برای عصر جهانی شدن

دكتر یحیی صفری

پوستر

تأملی بر مقتضیات سطوح تغییر در برنامه درسی

اعظم زرقانی-  دكتر مقصود امین خندقی

پوستر

تحلیلی بر رویکردهای نوآوری در برنامه درسی تربیت معلم: بستری برای تحول در نظام آموزش و پرورش ایران

دكتر مقصود امین خندقی- عبدالواسط اسدخانی

پوستر

ضرورت تحول در شیوه های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی عاملی در جهت  پژوهش محوری  سیستم های آموزشی

دكتر مسعود یوسف زاده

پوستر

تحول بنیادین در حوزه فناوری های نوین آموزشی وبرنامه درسی

دكتر وحید فلاح- طوبی زارع- محمدرضاقاسمی گل افشانی

پوستر

كاربست تكنولوژي در تدريس و يادگيري انتقالی (خلق فرصت های نوین در آموزش جهانی)

دكتر عباس شکاری- خداداد مزدائي-

کتایون رشیدیان

پوستر

تأثیر استفاده از برنامه چند رسانه­ای با استفاده از الگوی کاوشگری در میزان به یادسپاری مطالب درس علوم زیستی و بهداشت

 

شهربانو نوری طرازخاکی- دكتر محسن آيتي

پوستر

بررسي  نگرش معلمان در رابطه با ميزان اثر بخشي طرح ارزشيابي توصيفي و مقايسه آن با ارزشيابي كمي در پايه هاي اول و دوم ابتدايي شهرستان بافق سال تحصيلي 89- 88

دكتر سیدکاظم علوی لنگرودی- الهه افروغ

پوستر

ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان؛ پیش بایست مشارکت در برنامه ریزی درسی مدرسه- محور

لیلا بهنام جام- نجیبه شاه حسینی

پوستر

مهارتها و روشهای آموزش و تدریس در تعالیم پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)

دكتر محمد نیکخواه- دكتر احمدرضا نصر  اصفهاني- دكتر حسین عزیزی

پوستر

+ نوشته شده در  شنبه سوم اردیبهشت 1390ساعت 10:49  توسط دکتر حسین دایی زاده و ذبیح اله نعمتی  |